De Kei van de KBF gaat naar...

kei vd kbf hendrik 2022

De Klim- en Bergsportfederatie reikt jaarlijks de eretitel “Kei van de KBF” uit aan iemand die een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de klim- en bergsport in Vlaanderen.

Dit jaar hadden we een achterstand in te halen, dus reikten we drie titels uit: voor 2020, 2021 en 2022.
De eretitels gaan naar Tuur Ceuleers, Robert Renzler en Hendrik Peeters

Kei Tuur

Tuur Ceuleers is meer dan 20 jaar lid van de federatie en heeft in die tijd zijn schouders onder heel wat projecten gezet. Zo was hij bestuurder bij BVKB, VBSF en later ook KBF. 12 jaar lang toonde hij een overstijgende inzet als voorzitter van de federatie, en kon er op hem gerekend worden bij zowel de oprichting van Klimax, de fusie van VBSF-BAC en de oprichting van de Vennhütte.

Kei vd kbf

Robert Renzler was jarenlang algemeen directeur van de Oostenrijkse Alpenvereniging, tot zijn pensioen in december 2020. Dat de Klim- en Bergsportfederatie als volwaardige sectie wordt beschouwd van de Oostenrijkse Alpenvereniging hebben we mede aan hem te danken. De KBF-clubs en -leden genieten daardoor van een gedegen internationale verzekering, hebben een warme tweede thuis aan de Chaveehut en de Vennhütte en zoveel meer. Redenen genoeg om hem unaniem te verkiezen tot Kei van de KBF 2021. De trofee werd hem overhandigd op de algemene vergadering van 16 oktober 2021 door KBF-vertegenwoordiger Bart Vercruyssen.

Kei van de KBF 2022

Ook Hendrik Peeters is meer dan 20 jaar lid bij de KBF, bestuurder bij BVKB en CMBEL. We kennen Hendrik als de stuwende kracht achter Goldfingers en de Wereldbekermanches georganiseerd in Klimax. Verder is Hendrik sterk betrokken bij het topsportgebeuren in België als bestuurder bij CMBEL namens KBF.
In 2022 hernam Hendrik Peeters bovendien zijn bestuurderstitel bij BVKB.

De Klim- en Bergsportfederatie is bijzonder trots om deze heren de eretitel van “kei van de KBF” toe te kennen.