Belgische kampioenschap ski-mountaineering 2024

BK Skimo

Het Belgisch kampioenschap ski mountaineering 2024 vindt plaats op 20 januari in Massongex-Vérossaz, Zwitserland. Dit is een open wedstrijd waar ook de Zwitsers gaan strijden om de nationale beker. Je zal je er dus kunnen meten met echte bergbewoners.

Alle wedstrijdinfo vind je op deze website: https://www.valerettealtiski.ch/ (voorlopig is website nog niet opnieuw online). Intussen kan je wel al hier de nodige info vinden. Inschrijven kan vanaf 1 december 2023.

Voorwaarden

Om opgenomen te worden in de rankschikking van het Belgisch kampioenschap moet je aan volgende voorwaarden voldoen:

• Je bent aangesloten bij een Belgische bergsportfederatie (KBF of CAB) – dit zal tijdens je inschrijving gevraagd worden
  • Je bezit de Belgische nationaliteit of je hebt een aantoonbaar permanent verblijf in België.
  • Je neemt slechts aan één nationaal kampioenschap deel als je een dubbele nationaliteit hebt.

Jezelf voorbereiden

Op de Dag van de Winterbergsporter op 19 november in Gent delen Katrien Aerts en Filip Buytaert, beide deelnemers aan het BK in 2023, hun ervaringen en tips. Zo zijn er 3 workshops interessant voor ski-mountaineers:

• Conditietraining voor toerskiërs (Katrien Aerts) – voormiddag sessie 2
  • Blessurepreventie voor toerskiërs en splitboarders (sportkine Febe) – namiddag sessie 1
  • Ski-mountaineering: uitwisseling ervaringen en uitleg over het BK 2024 – namiddag sessie 2

Dit BK wordt georganiseerd door CMBel, de koepelfederatie voor KBF en CAB.

Voor meer informatie contacteer winter@kbfvzw.be of CMBEL: paul.verzele@klimenbergsportfederatie.be