HERNIEUW JE KBF-LIDMAATSCHAP VOOR 2023

kbf 2023

Het nieuwe lidjaar gaat van start. Op naar meer klim-en bergsportplezier in 2023!

Voor de hernieuwing maken we gebruik van het nieuwe KBF-portaal. Het nieuwe systeem komt helaas niet zonder kinderziektes. Kijk daarom goed na of je verzoek tot betaling klopt.

Loop je ergens vast? We lijsten de meest voorkomende vragen hieronder even voor je op.

Mocht er toch iets anders mislopen, contacteer ons dan gerust. We helpen je graag verder:

Tel: +32 (0)3 830 75 00
E-mail: lidmaatschap@kbfvzw.be

Adres: Statiestraat 64, 2070 Zwijndrecht

Wij hopen dat wij jou (en je gezin) in 2023 opnieuw kunnen verwelkomen binnen de KBF en onze clubs!

FAQ Hernieuwing

Waar vind je de hernieuwing terug?

We hebben je een voorstel tot hernieuwing toegestuurd op het mailadres dat we van jou hebben.

Deze hernieuwing verloopt via het nieuwe KBF-portaal, waarmee je makkelijk online kan betalen.
Had je nog niet eerder ingelogd via het portaal, dan dien je online account eerst te activeren via de uitnodigingscode die we je eerder mailden. (rond 17 november)

• Klik op de uitnodigingslink in de mail
  • Klik op registreren en stel je nieuwe wachtwoord in
  • Je bent meteen aangemeld op je nieuwe profiel.
  • Klik op je naam rechts bovenaan het venster, daar kan je je profiel bekijken.

Indien je jouw club wil wijzigen of andere aanpassingen wil doorvoeren, dan doe dit voor je betaalt.

Fout in betalingsverzoek

Het nieuwe systeem komt helaas niet zonder kinderziektes.

Kijk daarom goed na of je verzoek tot betaling klopt. Als je op de link in de hernieuwingsaanvraag klikt krijg je een persoonlijk betaaloverzicht. Via de knop rechts onderaan kan je dat betalingsvoorstel aanpassen, uitbreidingen verwijderen of toevoegen.

Wens je van individueel lidmaatschap over te schakelen naar een gezinslidmaatschap, of omgekeerd? Contacteer ons dan even, dan stellen wij het voor je in.

Had je al betaald voor 2023?

Dan zit je mogelijks dubbel in het systeem. Je meldt het best even via mail aan het secretariaat op info@kbfvzw.be, dan voegen we beide profielen terug samen.

Wat zijn de lidgelden voor 2023?

Lidgelden 2023 Betaling vóór 1/1/2023 Betaling vanaf 1/1/2023
Standaard € 96,- € 106,50
Jeugd (t/m 18 jaar) € 58,- € 58,-
Senior (vanaf 65 jaar)
Om gedekt te zijn door de verzekering moet leden vanaf 80 jaar jaarlijks een medisch attest van goede gezondheid, afgeleverd door een erkend geneesheer, ter beschikking houden.
€ 83,- € 93,50-
Gezin € 242,- € 252,50
Uitbreidingen verzekering
Ski/snowboard op piste € 17,- € 17,-
Mountainbike € 8,5- € 8,5-
Buitenlandse leden die het magazine Monte op papier willen ontvangen, betalen € 18 extra.

NIEUW TARIEF LIDMAATSCHAP 2023

De hoge inflatie treft ook de KBF, zodat we jammer genoeg het lidgeld licht moeten verhogen. We proberen de stijging zoveel mogelijk te beperken en passen dan ook geen volledige indexering toe.

Aangezien ook onze clubs met de hoge inflatie geconfronteerd worden, verhogen we ook de bijdragen aan de clubs.
Omdat de premies voor de uitbreiding op de verzekering met 40% gestegen zijn, zien we ons wel verplicht om deze prijsstijging door te rekenen.

Als KBF lid maak je deel uit van een warme community en geniet je van tal van voordelen: gratis toegang tot de rots, een uitgebreide verzekering voor klim-en bergsportongevallen, 4x per jaar Monte magazine, korting op opleidingen & bijscholingen en zoveel meer

Was je nog geen lid van KBF, maar wil je dit wel worden? Meld je dan HIER aan voor de lidmaatschapsperiode tot 31/12/2023.

Je wordt in de eerste plaats lid van een lokale club, die je zelf vrij kiest. In dit overzicht vind je een club die bij jou past.
Deze club is lid van de Klim- en Bergsportfederatie vzw, de overkoepelende federatie.

Volg ons ook op FacebookInstagram & Youtube. Word ook lid van de Facebookgroep KBF Klim-en Bergsportfederatie om in contact te komen met gelijkgezinde KBF-leden.

Heb je nog vragen over je lidmaatschap of de verzekering? Aarzel niet om ons te contacteren. We zijn elke weekdag bereikbaar op 03/830.75.00 van 9u tot 13u en 14u tot 17u of op info@klimenbergsportfederatie.be